Totalt antall sidevisninger

torsdag 5. september 2013

Nord og ned...

Tenk så heldige det går an å være; vi fikk jammen fint sommervær i Vesterålen også! To deilige uker med familie og rå, fin natur. Etter at mine foreldre kjøpte seg hjem igjen til hjembygda og fikk jord under neglene igjen, er det mest natur det går i når vi er på ferie i nord. Og gammelt, brukt og bygging. Der også, altså... Byggestopp (mens vi var på besøk) var en god ting. Ungene er blitt så store at de styrer seg mye selv der oppe - de var jo også mye på besøk i nabohuset hos sin oppvartende og snille tante... Vi vet at særlig hun hadde gledet seg til besøk av dem - og besøk det fikk hun! To brødre, ei søster, svigerinne, mamma og pappa, og oss fire - pluss to katter og en hund; Det ble kjøpt inn ei campingvogn for å romme oss alle. (Den skal bli til systue etterhvert, så det var altså en tanke til bak det kjøpet...) Mange mennesker, men nordnorsk ro. Med andre ord fikk vi slappet av og kost oss mens dagene raste avgårde. Besøk av svigerfar og kona fikk vi også. De var på vei sørover med Hurtigruta, men rakk å stikke innom en snartur mellom to anløp.


Blåklokkevikua... Ser ikke så mye av disse på vestlandet, så jeg var nødt til å knipse dem i nord. Jeg føler meg på et vis hjemme mellom disse tuene av blått. Nostalgien slår inn over meg - det lukter barndom... Gode barneår hadde jeg. Det er dessverre ikke alle forunnet, så jeg takker de som takken fortjener. Tror jeg har vært ganske så flink til å takke underveis også - og det er jeg glad for, spesielt siden ikke alle er innen rekkevidde lenger. Men den som skal ha største takken får den fortsatt hver en dag. Soli Deo Gloria.



                                                             "Den skal tidlig krøkes..."


                                                                      Skogens gull.


Min søster har skaffet til veie et rovdyr til gården. En "Main Coon" - kattunge. Den kommer til å bli svær - og det er ikke rart. Han holdt seg mett og god på egenhånd i sommer... Det passet så bra at han inntok campingvogntaket akkurat i dette fantastiske lyset. Det er forresten den eneste mørkegrå skyen vi hadde denne sommerferien, så den måtte jeg bare ta med!


                                                                    Ellers endel tåke...


                       Traktortur den lille vegen ned i fjæra. Det er sånn stas med traktorturer.        
                    Tidligere var det tohjulstraktor det gikk i, men den vil dessverre ikke lenger.


Jeg er herfra...og er stolt av å si det!


M-pia foreviget en liten svingom mens vi ventet på grillmaten... 


Det enkle er ofte det beste... 


En ferietur i korte trekk. Skulle selvfølgelig lagt ved båtbilder og bilder av fisk, krabber og delfiner...          Fant dem bare ikke i farta. Og nå er det på tide å gjøre ferdig sommerferieinnleggene! Ting tar tid!
                                                                        ------------------

På tampen et par glimt fra returen. Den beste kjøreturen så langt, tror jeg. Ikke røk bilen (som i fjor), og vi slapp å kjøre nordover først (tur-retur er jo ei uke i bil tilsammen...). Hund og bil ventet på oss der oppe, og vi hadde ikke så mye med oss hjem heller denne gangen. Ikke full bil hvertfall...
Og så hadde husbonden endelig skjønt dette med stopping og kos underveis. Det ble rett og slett en utrolig koselig tur. Stoppet på diverse bruktbutikker som vi kom over, ja - Husbonden snudde til og med bilen og kjørte litt ekstra for å finne enkelte av disse, og det er jammen ikke verst! Stoppet i Trondheim for å se oss litt om der. Hadde timet kjøringen for å rekke denne fine byen på dagtid. Målet var blant annet at vi skulle får vist ungene Nidarosdomen. Dermed har vi hatt en arkitekturleksjon i Norge også denne sommeren... Se så lykkelig minsten var for det...


Tilbake til et nytt semester -  jobb, skole og barnehage. Deilig å kunne se tilbake på en så fin sommer sammen med så mange som vi er så glad i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar