Totalt antall sidevisninger

søndag 14. juli 2013

Jeg fant, jeg fant...

På loppe/antikkmarkedet i Xalo (Jalon) i dag fant jeg Fant. Og selv om husbonden ikke kunne skjønne hva vi skulle med denne lekehunden, så ble vi jentene glade for å se ham og nå flytter han med oss til Norge. Han kan få bo i stua for min del!


I tillegg gjorde vi et lampekupp! Ei nydelig opalin-lampe hang der og ventet til 40 euro. Helt nydelig farge. Håper bare vi greier å få den hel med oss hjem - og at vi slipper å la den ligge å vente her i Spania. For jeg vet jo akkurat hvor den skal henge. Det må bare males litt i taket der først... Mørkegrå vegg bak den må jeg nok kanskje ha, tenker jeg. Og maling har jeg  - Margit fra Beckers tror jeg det er endel igjen av...

For sju år siden handlet jeg en haug med gamle tekstiler på et loppemarked i La Nucia; Heklede doble sengetepper, putevar med mellomverk og broderte initialer og noen duker. Disse bodene er ikke å finne lenger, men jeg fant to store putetrekk i dag. Det passer bra, for det er jo litt svinn i sånt med årene...


De tre flaskene likte jeg også så godt. To av dem har kanskje vært fløteflasker - hvis jeg forsto bodmannen rett.



Kjøpte meg også en skikkelig Miss Marple- aktig hatt. I allefall så tenker jeg på henne når jeg ser hatten som er litt som en caps med stor buet brem, men flettet og med sløyfe på.  Og L-pia fant seg ei fin vifte som hun mente måtte være med på bildet.

Ser at fargetonene fra loppiset i dag passer inn med veska jeg kjøpte forrige uke... Altså er jeg vel i denne leia for øyeblikket.

Slenger på noen kveldsbilder herfra også (fra forsiden av huset)... Litt i samme fargene... og litt i det komplementære. Se så fint vi har det rundt oss!





Ja, visst er vi er veldig heldige. Trenger vel ikke å si mer... Velsignet heter det! Lang ferie i varmen... Vennene våre er reist hjem igjen nå, mens vi nyter de siste dagene av sydenlivet. I morgen kveld kommer svigerbror med kone med fire barn, så da blir det familiefest på tampen her. Akkurat nå dras jeg mellom å ikke ville forlate stedet, og å komme meg snart hjem for å henge opp den nye lampa. Og så følger det Nord- Norgesferie om ei uke... Ikke verst!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar